De politie in Amsterdam is op zoek naar de eigenaar van een gevonden hond in een vuilcontainer. De hond (zie foto) is vanavond aangetroffen zonder baasje ingewikkeld in ducktape. Omwonenden hoorden het arme beestje piepen waarna ze hebben huilend aantroffen in de vuilcontainer. Ze hebben het beestje opgevangen in afwachting van de dierenpolitie.

De politie heeft een oproep gedaan op social media, maar ook daar heeft een baasje zich nog niet gemeld. Daarop is de dierenambulance ter plaatse gekomen, en heeft de hond meegenomen.
Bent of kent u de eigenaar van deze hond? Dan wil de politie een goed woordje met u voeren.
Als je een verlaten of loslopende hond hebt gevonden, is het belangrijk om snel en juist te handelen. Hier zijn de stappen die je moet ondernemen:
Benader de hond rustig en geef het dier de ruimte. Bel vervolgens de Dierenambulance: Dit is in de meeste gevallen de beste optie. Zij zijn uitgerust om het dier op te halen en te controleren op een chip. Als de dierenambulance niet bereikbaar is, of als de hond op een gevaarlijke plek loopt (bijv. langs de snelweg), bel dan de politie. Meld de gevonden hond bij Amivedi, de landelijke organisatie voor vermiste en gevonden huisdieren.

