in

Studie: scheten inhouden erg slecht voor de gezondheid

Laten we wel zijn: scheten laten is niet het charmantste denkbaar. Maar het is wel gezond en de manier waarop ons lichaam darmgas afvoert.

Volgens deze studie, gepubliceerd in het vakblad The Conversation, is het erg slecht voor de gezondheid om winden in te houden.

Lees ook
Jutta Leerdam draagt wat anders dan schaatspak: mini bikini laat weinig aan de verbeelding over

Hoofdonderzoeker Clare Collins is specialist in voeding en diëtetiek aan de Universiteit van Newcastle in Australië. Ze legde uit waarom het inhouden van scheten slecht is:

“Een opeenhoping van darmgas kan een opgezette buik veroorzaken. Een deel van het gas wordt opgenomen in de bloedsomloop en uitgeademd door te ademen.

Lees ook
Sushi verslaafde trekt deze 1,65 meter parasiet uit zijn eigen lichaam

Te lang vasthouden betekent dat de opeenhoping van darmgas uiteindelijk een oncontroleerbare scheet zal doen laten ontsnappen.”

Hoewel het niet prettig is om geconfronteerd te worden met gas van een ander, is het heel natuurlijk. Er wordt ook gedacht dat het tegenhouden van darmgas het risico op diverticulose verhoogt.

Lees ook
Victoria (29): ‘Ik raakte vijf tenen kwijt na een fish spa’

Dit betekent dat als je je inhoudt, je een ontsteking van de dikke darm kunt krijgen. Als je minder scheten wilt laten, moet je aandacht aan je dieet besteden. De spijsvertering heeft hierop namelijk een grote invloed.

We laten allemaal winden, dat geeft helemaal niets en is nu eenmaal de manier waarop ons lichaam functioneert.

Lees ook
Vrouw stopt met scheren en heeft nu een flinke baard!

Houdt daarom geen winden in! Ga gewoon naar de gang of wc als u dit niet in de buurt van iemand anders wil doen.

Als u een opgeblazen gevoel heeft en denkt dat u te veel scheten laat, aarzel dan niet om een ​​arts te raadplegen die u informatie en advies kan geven.

Seksverslaafde man maakt erotische foto’s van dochters: ‘Meer verdrietig dan boos’

Wetenschap bewijst: dikke mensen zijn gelukkiger