in

Oom zwaar verbrand nadat hij in brandend huis liep om 8-jarig nichtje te redden

Een man uit de Amerikaanse staat Washington wordt helemaal terecht gevierd als een held nadat hij in een brandende woning liep om zijn achtjarig nichtje te redden.

De 20-jarige Derrick Byrd liep tweede- en derdegraadsbrandwonden op in zijn gezicht, op zijn rug en armen. Hij rende zonder aarzelen het brandende huis binnen toen hij besefte dat zijn nichtje gevangen zat.

Lees ook
Wijkagent doet bijzondere ontdekking: snurkende jongen in de berm van donkere weg

Aan een lokale nieuwszender verklaarde de jonge held:

“Hoewel ik zwaar verbrand ben, geef ik er niet om. Beter ik dan zij. Ze is jong. Ze heeft nog een hele toekomst voor zich. Ze is een goede meid.”

De brand in het huis in Aberdeen in Washington begon toen Byrd en zes andere familieleden binnen waren, inclusief zijn zus, Kayla, en haar drie kinderen.

Lees ook
'Anale jeuk is veelvoorkomende klacht en voor de huisarts geen taboe'

Byrd ving zijn neefjes, Junior en Royce, op toen ze uit een raam van de tweede verdieping sprongen. Zijn achtjarige nichtje Mercedes was echter te bang om te springen nadat ze gezien had hoe Kayla van het dak was gevallen.

Zonder aarzeling stormde Byrd het gebouw binnen om haar te redden. Hij voelde meteen de verschroeiende hitte van de vlammen.

Lees ook
Psychologisch testje: Hoeveel honden je telt op deze foto onthult je mentale leeftijd

“Ik kon voelen hoe het me verbrandde”, zei hij.

“Ik pakte haar en deed mijn shirt uit en wikkelde het rond haar gezicht zodat ze geen rook zou inademen. Dan droeg ik haar zo snel mogelijk naar buiten.”

Ondanks het feit dat hij zwaargewond raakte, zegt Byrd dat hij het zo opnieuw zou doen. “Ik zou het zo opnieuw doen, zelfs al zou ik zwaarder verbrand raken of sterven.”

Lees ook
Politiehonden moeten voortaan een blauw zwaailicht dragen tijdens hun dienst

Als reactie op de mensen die hem een held noemen, antwoordde hij nuchter: “Ik kan niet zeggen dat ik een held ben. Ik deed het gewoon voor mijn nichtje en neefjes, ik zou niet laten gebeuren dat ze zouden sterven.”

Laten we deze jonge held overladen met hartjes – deze jongen verdient alle erkenning van de wereld!

Bizar: Feminist pleegt abortus omdat het een jongen is

Sandra ontroostbaar door vernieling graf dochtertje (4): “Ik ben woest en verdrietig”