in

Leerling (11) valt om van de honger omdat gezin zonder geld zit

Een 11-jarige leerling van de Rotterdamse basisschool De Catamaran is maandag duizelig geworden door ondervoeding. Zijn gezin had geen geld meer voor eten en zat daardoor het hele weekend met een lege maag.

Lees ook
Er bestaan invriesbare boxers tegen zweetballen en plakzak

Veel gezinnen hebben het moeilijk in deze tijd, vanwege de stijgende prijzen van boodschappen en de torenhoge energierekening. Zelfs de middeninkomens moeten iedere euro omdraaien, omdat de koopkracht zo hard is gekelderd. Maar het verhaal van de 11-jarige jongen uit Rotterdam is wel heel schrijnend, schrijft Hart van Nederland.

Lees ook
Baby kritiek nadat jongeren fiets van brug op kinderwagen gooien

Directeur Arina Rook laat aan het NRC weten dat de school dacht dat de jongen ziek was, omdat hij duizelig werd en hoofdpijn had. De juf belde zijn moeder met de vraag hem op te komen halen. Maar aan de ouderconsulente vertrouwde de moeder toe: “Hij is niet ziek. Sorry, maar ons geld was vrijdag op. We hebben het hele weekend niks gegeten.”

Lees ook
Moeder is verliefd op haar biologische zoon: "De s*x is geweldig"

Volgens de directeur zijn de leerkrachten geschokt door het incident. Een van hen heeft inmiddels boodschappen gehaald voor het gezin. “Dat is onopvallend gebracht, zodat niemand zich hoeft te schamen.”

Lees ook
Wetenschap beweert: luiheid is een teken van hoogbegaafdheid

Vermiste moeder Christina dood teruggevonden in auto bij winkelcentrum

‘Honderden asielzoekers wachten buiten in regen in Ter Apel’